2013. január 28.

FRILLY SÁL

AZ ÉN FRILLYM
Kötöttetek már frillyt?
Állítólag ez egy új kötési őrület, és nagyon attraktív a végeredmény.
Nem tudom a Tesómnak hogyan jutottam az eszébe, de nagyon köszönöm, neki a fonalat, és üzenem, már kész a sál.
Felemelő érzés volt amikor vasárnap délután elkészítettem, a következő már gyorsabban fog menni.
A leírás csak ennyi volt: 2 sort kötünk 4 szemmel a következőképpen, felszedünk négy szemet (kb. 10 cm-vel beljebb a végétől) a lukak közül felülről a második rácsos sorból  (alulra kerüljön a pomponos rész) szedjük fel a szemeket, úgy, hogy minden második rácsosszemen keresztül húzzuk a kötőtűt. Majd a fonalat, a tű mögött vezetjük, és a második sor után 6 szemre szaporítjuk a szemeket.
Gyors kötőnek megy ez nagyon gyorsan. Íme egy youtube videó, - csak kattints ide a színes sávra,- ami azért jó, mert fehér pamutból köti ezért jól látható.
 És itt egy másik, szintén a youtube-ről, kb. 5 perc, érdemes végignézni, és beleszeret az ember.
Nem annyira bonyolult, mint ahogy leírtam, sőt, a végén egy argentin tangótáncosnő sál lesz a jutalom. A fonal az Argentina color, meg lehet rendelni, egy gombolyag kb. 990.-Ft körül van, és egy sál jön ki belőle. A pamuton 5,5 tűméret volt megadva, én 4-es tűvel kötöttem, lehet az 5-5,5 tűvel hoszabb lenne, de nyúlik az majd az első mosás után is.
Ha valaki kedvet kap hozzá, annak HAJRÁ!

3 megjegyzés:

trollanyu írta...

Még sosem hallottam ilyen sálról, de meg fogom nézni a videót, hátha:) Kötni majd csak nyugdíjas koromban fogok:)Nagyon szép lett különben, színes és vidám:)

Vera írta...

Nagy sál kötés őrület van... Talán toll anyunak meg nekem nincs még illetve nem kötöttünk...Nagyon tetszik a formája meg úgy ahogy van.... de birizgálná a nyakam... azt meg mégse...
Gratulálok a sálhoz....

ingyom bingyom írta...


Kellemes érzés engem nem csiklandoz, de a férjem kipróbálta és neki nem tetszett az érzés.

Köszi!